På jakt efter böcker

Idag har verkligen virrat runt. Först var jag på Carolina Rediviva, universitetsbiblioteket. Jag tror att jag aldrig har varit där? Böckerna jag var ute efter gick inte att få dock.

Efter Carolina Rediviva sprang jag runt och letade efter Karin Boye-biblioteket. Med hjälp av mamma på telefonen hittade jag rätt. Men mina böcker fanns såklart inte. Alla var utlånade. På måndag öppnar dock ett nytt bibliotek vid botaniska trädgården. Hoppas min kurslitteratur finns där! Annars blir jag tvungen att köpa. Men jag känner inte för att lägga ut 700 kr på engelskaböcker.

Efter biblioteksbesöken började jag att leta efter ingång L (på engelska institutionen). Vilsen igen... Men jag hittade till slut rätt. Heja mig! Lektionen gick bra. Kändes som att vara tillbaka på engelskan på Celsius. Saknade Jenny förstås! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0