Ordning och reda


Jag har fått väldigt många kort senaste dagarna. Körkort (mihi), NK kort, nytt friskis och svettis kort och lånekort (universitetsbibliotek). Inte bra det här... Jag och kort går inte ihop. Men! Jag ska börja om på nytt. Istället för att ha korten liggandes i olika väskor har jag satt in alla i en plånbok. Bra Matilda! Visade mamma. Tror hon blev stolt! Snart ska jag visa Oskar. Det ser så fint ut. Ordning och reda.

När jag ändå var igång med att fixa började jag kolla igenom papper. Papper överallt! Från banken, från jobbet, från vägverket, från universitetet, från csn osv. Jag hade tex. fem papper med olika koder. Det är nämligen så att jag är ganska slarvig och glömsk. Jag tappar ofta bort mina bankkort. I och med att jag gör det får jag nya koder hela tiden. Alla koder bara snurrar i mitt huvud. Därför jag glömmer bort. Och på så vis spärras kortet. Aja.. Nu har jag i alla fall koll på alla viktiga papper. Pappret med min nuvarande kod (som jag fick för några dagar sen) har jag lagt på ett säkert ställe. Bara jag inte glömmer gömstället...

Idag kom jag på att mitt kårleg är borta. Det var så längesen jag hade användning av kortet. Ligger förhoppningsvis i någon väska. Annars måste jag fixa ett nytt. Jag ska ju ändå betala kåravgiften nu.

Snart kommer Oskar. Vet inte hur kvällen/natten ser ut. Han pratade om någon hockeymatch som visas på tv inatt. Bergis är också med. Men blir väl antagligen Sex and the city för mig. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0