Jazzlinje, lyckad audition och bästa vänner.

Nu har jag bestämt hur det kommer bli med dansen den här terminen. Eftersom jag inte kommer ha någon dans(jazz och balett) i skolan längre så ville jag börja på jazz. Mm, så det fick bli jazzlinje på uppsala dansakademi. Jag trivs jättebra, skönt att vara tillbaka i ekebys danssalar. Under vaksalatiden bodde man ju i ekeby..och nu är jag back! Lektionen igår var kul, det var längesen jag gjorde långa diagonaler(dansar över diagonalen i danssalen)..man fick tänka som en tok, men jag gillar det. Och istället för enkla piquer körde vi dubbla över diagonalen, större utmaning yeyee.

I lördags var jag på audition. Vi fick lära oss fyra olika danser..afro, jazz, street och disco.  Afron gick väl sådär, men annars gick det bra. Jag hade på känn att det skulle gå vägen, och det gick det också! Åsa, som höll i auditionen, ringde mig igår och meddelade att jag kom med i Footprintz. Footprintz är en uppvisningsgrupp som Åsa kommer att hålla i. Jag vet inte riktigt vad det är som gäller, men det visar sig. Första träningen är om två veckor. Jag ser fram emot det! För förutom jazzen ville jag göra något kul, bara släppa loss! Och det kommer jag att få göra i Footprintz, bara stå på scen och dansa.

Jag kommer också att dansa med mina bästa vänner. Vi har ju alltid dansat tillsammans, men aldrig riktigt startat en grupp. För att få träna i uppsala dansakademis lokaler måste man vara en grupp, så nu är vi det(men egentligen har vi ju alltid varit det). Heja oss! Det finns inget bättre än studsa runt i danssalen och på scen tillsammas mer er!































Kommentarer
Postat av: jenny

Åhh saknar dig också ting! Och vad jag blir glad när jag ser alla bilder! Saknar det! Provade du på feminine vibe förra veckan, eller vill du prova med mig nu på torsdag!? :) Snälla :)?

2009-09-07 @ 21:54:42
URL: http://jennycarolina.blogg.se/
Postat av: Ed

fina bilder!! Nostalgi! vad säger ni om tjejkväll på lördag efter dansen?

2009-09-07 @ 22:00:31
URL: http://fantastiskafyra.blogg.se/
Postat av: Mayen

Åh vad man blir glaad när man ser det där!

2009-09-07 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0