Helgen

Jag tar en paus från pluggandet. Håller på med inlämningsuppgift 2, heja mig! Tänkte berätta lite om min helg. I fredags träffade jag ju tjejerna på stan,finns bilder i ett tidigare inlägg! Kalas att hänga med Ida Pipen igen(hon bor numera i Sollefteå). Vi var dock väldigt trötta och höll på att somna i bibliotekets soffor. När åker du hem förresten? Fika någon gång i veckan kanske? Eller bio? Är iofs ganska pank blä. På tal om mitt behov av pengar så kan jag berätta att jag blev erbjuden ett jobb idag. Men jag tackade nej. Jag provjobbade ju i tisdags..och kände bara att det var helt fel. Tråkigt att jag kände så..men jag hoppas på imorgon! Imorgon ska jag nämligen provjobba igen, på ett annat ställe. Får se hur det går mihi.

Tillbaka till helgen! I fredags blev det party. Emma och Elin hade avskedsmiddag. Super god mat! Efter maten tog vi oss till bj. Jag stannade dock inte så länge. Klockan var väl kanske kvart över ett när jag började gå mot stan. Men jag hann inte långt, två killar stoppade mig. De letade efter en bankomat och jag sa att jag kunde visa vägen. Då bar killarna upp mig haha. Kungastolen från bj till stora torget haha. Jag klagade inte, jag slapp ju gå maha. När vi kom till Stora torget lämnade jag killarna som försökte övertala mig att följa med tillbaka till bj, men nej tack. Jag började gå hem, snurrigt var det. Stackars Oskar, han fick återigen stå ut med min fylla. Jag ringde honom varannan minut, riktigt omständig. Dagen efter blev jag tvungen att ringa och be om ursäkt..men då skrattade vi mest åt mina tokigheter haha t.ex. smsen...
Oskar: Du kan ringa mig när du drar från bj! Jag somnar nu. Jag låser upp här nere också ifall du kommer hit inatt!
Jag: Låser du? Kan jag inte komma?

...jag förstår att Oskar blev galen på mig!

Av någon konstig anledning hamnade jag hemma hos mormor. Hon blev inte lite förvånad när jag stod utanför hennes dörr klockan två på natten. Men hon var snäll och tog fram mat och bäddade sängen åt mig. Och dagen efter, igår alltså, fick vi riktig kvalitetstid. Jag stannade hos mormor hela dagen, mys!

På kvällen träffade jag Oskar. Vi följde med Lotta och Björn(Oskars mamma och pappa) på resturang..Kött, kök och bar. Efter resturangbesöket skulle Oskar shoppa. Halv tolv på kvällen liksom? Så vi åkte till Brothers & Sisters, Lotta öppnade. Haha lustigt att vara där så sent, helt tomt. Medan Oskar provade kläder sprang jag runt och kollade på smyckena. Jag såg ett jättefint armband åhh vill ha! Skymtade även en fin klänning precis innan vi skulle gå. Men jag har som sagt no money. Blev lite avis på Oskar, han köpte två t-shirts, en stickad tröja och en rock. Men jag får tänka så här..jag kommer få en jättefin pojkvän! ;)

Nu har ni fått höra en hel del om helgen. Jag har skrivit alldeles för mycket. Nu ska jag fika med mamma och mormor sen är det plugg som gäller. Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0