Mitt nya liv...

HOCKEY? Oskars serie har börjat. Han är faktiskt i Gimo och spelar match just nu. Borde jag vara där och kolla? hmm nej jag börjar mitt hockeyliv nästa vecka då han har hemmamatch i varma hallen. Jag ska lära mig att tycka om hockey. Jag ska intala mig själv att det är kul. Jag vill tycka det är kul! För tänk så mycket roligare jag kommer ha när jag sitter och kollar nhl med Oskar och Bergström. Jag slipper vara ett frågetecken. Jag slipper undra vad boxplay, powerplay mm. betyder. För om man är insatt i något så lär det ju bli kul?

Sen har vi ju det där med kläder. Hur ska man klä sig i en ishall?Jag var faktsiskt och kollade på en hockeymatch någon gång i våras. Det var i början när jag och Oskar träffades. Dagen innan matchen frågade jag om det var okej med klackskor i ishallen. Oskar skrattade bara. Men tänk om jag skulle ha det och alla skulle tänka "Klackar på en hockeymatch?". För jag kommer ihåg för några år sen. Jag var på en fotbollsmatch i diöshallen och hade rosa läppglans och glittriga hårspännen i håret..så där allmänt piffig som jag brukar vara. Men då kändes det som att alla i publiken kollade på mig undrade om jag skulle på fest. Jobbigt läge. Så därför frågade jag Oskar om klackskorna. Jag kommer ihåg att han sa att jag fick ta vad jag ville..så jag tog skor med klackar och en kappa. Det var himla kallt. Men jag tycker inte om att klä mig sådär tråkigt med låga varma skor och en vanlig jacka. Men jag måste kanske finna mig i det om jag inte ska frysa ihjäl i ishallen?

Men vet ni vad som faktsiskt är kul i en hockeymatch? De där små pauserna då musik spelas, love it! Det är typ uppryckningen så man inte somnar. Eller att ha Maya brevid sig. Då kan man prata emellanåt haha. Jag nämner Maya eftersom vi var på en hockeymatch för två år sen..och det enda hon minns är att jag pratade non-stop under hela matchen. Hon tyckte det var pinsamt eftersom alla runt om kastade sura blickar. Men nu i efterhand måste du erkänna att det var ganska kul? ;)

Tänk vilken bra flickvän jag skulle vara om jag uppnår detta mål. Alltså att börja gilla hockey. Man ska ju ge och ta i ett förhållande! Och det innebär att jag skulle kunna få med mig Oskar på en massa roliga saker jag gillar. Vi kan se musikaler, kolla balett på operan, gå på bio(då menar jag filmer som Coco Chanel och Fame) mm. Jag kanske till och med lyckas övetala honom att börja gå salsakurs! (..det sista var ett önsketänkande jag vet)


Kommentarer
Postat av: Ågren

Säger bara kärlek till piffiga tilda! så söt :)

2009-10-06 @ 22:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0