Boktips

Igårkväll läste jag ut Hypnotisören. Usch va läskig den var där mot slutet. Egentligen borde jag lagt ifrån mig den..eftersom jag var så rädd. Bättre att läsa mitt på ljusa dagen. Men sen är det ju så att jag inte kan somna utan ett lyckligt slut. Så jag fortsatte läsa.

Boken börjar med ett mord på en man vid en idrottsplats. Sedan återfinns hans fru och dotter ihjälhuggna i familjens radhus. Sonen(som också hittas i huset) är svårt skadas och förs till sjukhus. Kriminalkommesarie Joona Linna förstår då att det finns en till familjemedlem, en syster, som måste hittas innan mördaren får tag i en henne. För att skynda på förhöringsprocessen med sonen som svävar in och ut medvetslöshet kontaktar Joona Linna en läkare vid namn Erik Maria Bark. Joona övertalar Erik att hypnotisera pojken för att få en bild av vad som hände i radhuset. I och med det börjar en kedja av händelser ta sin början. Bland annat kidnappas Benjamin, Eriks son. Och det är väl det boken egentligen handlar om..att hitta Benjamin.

Så här står det på bokens baksida...
"Hypnotisören av Lars Kepler är den första kriminalromanen i en planerad serie. Aldrig tidigare har en svensksålts till utlandet med en sådan framgång redan innan den publicerats i Sverige."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0