England

London London London, jag vill tillbaka! För jag befann mig i skoparadiset. Sju par klackisar fick följa med mig hem.

Londonresan började på tisdagen. Jag, Jenny Wes och Amanda träffades tidigt på morgonen och åkte till arlanda.



När vi kom fram till London letade vi upp tunnelbanan till hotellet. Pelle, vår lärare, lyckades fixa jätte billiga biljetter...alltså mer pengar till shopping yeeah. Hotellet var riktigt mysigt. Rosa tapeter, det gillade jag!

Efter incheckningen åkte vi till "stan" och kollade på Big Ben, The Globe, Tower Bridge, The Tower och massa annat.Världens längsta promenad. Mina fötter dog. och tro det eller ej..men jag hade faktiskt låga skor(bara att kolla på bilderna, bevis!) Vid femtiden fick vi vår "fritid". Jag, Jenny JB, Jenny Wes, Amanda, Moa och Sara tog oss till Oxford Street(shoppinggata). Jag hittade jätte mycket fint...men jag höll på pengarna, duktiga jag.











Vi kom hem vid elvatiden...och då var det inte bara jag som var död. Alla deckade i sängen.

Onsdag, andra dagen i London, besökte vi british museum. Vi var där i tre timmar. Lite segt kanske, men mest kul.







På eftermiddagen åkte vi till Covent Garden och strosade runt där. Jag, Jenny, Moa och Sara hittade bästa lunchen....eller bästa affären "Fast Food", billigt och bra(mer pengar till shopping). Och shopping blev det!! Jag tvingade med mig Jenny och Moa till en skoaffär. Vi var där hur länge som helst. men jag var tvungen att prova alla skor. Killen som jobbade i affären sa till och med "You scare me" och fem minuter senare kom han tillbaka och sa "You're one of a kind" och så vände han sig till Jenny och Moa "Isn't she..."

Senare på kvällen blev det skoshopping igen. Jag hittade fyra par skor på New Look. Efter det var jag nöjd...och hade ny energi. Så efter en vilopaus på hotellet åkte vi till stan igen. Vi(hela gänget) hamnade på gaybar med rosa och blåa lampor och flashdancemusik. Lovely ;)

Torsdagen började med den vanliga frukosten klockan åtta på morgonen. Sen samlades vi och åkte till Camden Market. Där gick jag, Jenny, Moa och Sara runt själva på marknaden, mysis.

äsch nu orkar jag inet skriva mer. Mer imorgon!

Kommentarer
Postat av: May

Härligt att du är hemma igen tycker jag!

2009-04-28 @ 07:32:17
URL: http://skagegard.blogg.se/
Postat av: ida!(pipen)

jag är avundsjuk på er!!! vill också dit!

2009-05-01 @ 17:38:59
URL: http://pipenhedquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0